loading...

پاوربانك

پاوربانك

بازدید : 216
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

پاوربانك شيائومي



تحقيق و كاربرد شارژ بي سيم داخلي آغاز شده است، كاربرد فعلي شماره ثبت اختراع حداقل ده ها، اما بيشتر شارژ تلفن همراه بي اهميت است.
شارژ بي سيم در لوازم الكترونيكي مصرفي و ديگر دستگاه ها براي دستيابي به كامل، نياز به انجام دو: يكي اين است كه اطمينان حاصل شود كه تابش الكترومغناطيسي تنها به بخش دريافت از تلفن همراه، سلامت انسان را تحت تاثير قرار نمي و يا دخالت در تجهيزات ديگر؛ دوم اين است كه تابش الكترومغناطيس در استفاده اشتباه از مورد نمي تواند به باتري و شارژر آسيب برساند، مانند شناسايي بدن خارجي بر روي شارژر بي سيم، جلوگيري از خطر تغيير شكل يا انفجار ناشي از بيش از حد باتري هاي ليتيوم.
علاوه بر اين، براي اطمينان از كارايي انتقال مناسب نيز بسيار مهم است، گزارش شده است كه بهره وري شارژ سيمي فقط حدود 87٪، شارژ بي سيم برخي ادعا مي كند براي رسيدن به 90٪ از بهره وري انتقال، اما اعتبار بالا نيست بالا، كارشناسان مي گويند كه در مورد ضخامت پوسته تلفن همراه 5mm، بهره وري انتقال باتري بي سيم مي تواند به 70٪ برسد.

بازدید : 206
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

پاوربانك شيائومي
يكي از عمده‌ترين مشكلات صاحبان تلفن همراه اين است كه يك گوشي هوشمند در دست دارند كه هر كاري از آن ساخته است. اين گوشي‌ها تقريبا يك كامپيوتر جيبي بسيار كوچك هستند كه امكانات زيادي را در خود جمع كرده‌اند. اين روزها شما مي‌توانيد يك گوشي هوشمند داشته باشيد و در عين حال از داشتن ابزارهاي ديگري مانند دوربين ديجيتال، پخش كننده‌هاي موسيقي و فيلم و همچنين گجت‌هاي تندرستي بي‌نياز شويد. بدون شك چنين وسيله‌اي با اين همه ويژگي كاربردي يكي از ابزارهايي خواهد بود كه ما در طول روز دائما با آن سروكار خواهيم داشت و همين ماجرا باعث مي‌شود كه مصرف شارژ گوشي‌هاي هوشمند بسيار بالا باشد.
مشكلات شارژ سريع براي باتري گوشي

اين گونه است كه يكي از اساسي‌ترين و مهم‌ترين فاكتورهايي كه مد نظر كاربران در زمان انتخاب گوشي است، طول عمر باتري آن است. گذشته از اين موضوع اين كه بخواهيم دائما شارژر به دست باشيم يا اين كه از تمام شدن باتري گوشي‌مان هراسان باشيم، حس خوبي نيست. با توجه به اين موضوع وجود يك تكنولوژي كه با استفاده از آن بتوان باتري‌ها را سريع شارژ كرد بسيار ضروري به نظر مي‌رسد. از آن جايي كه ما در جاده تكنولوژي هيچ توقفي نداشته و دائما در حال حركت به جلو هستيم اين فناوري هم به سرعت در اختيار كاربران قرار گرفته است و در حال حاضر ابزارهاي ديجيتالي را مي‌بينيم كه مجهز به فناوري شارژ سريع هستند.
با توجه به افزايش ميزان استفاده كاربران از اسمارت‌فونها و نياز بيشتر آن‌ها به شارژ در طول روز، زمان مورد نياز براي شارژ شدن گوشي در جايگاه ويژه‌اي قرار گرفته است. از سوي ديگر كاربران زمان زيادي براي شارژ كامل شدن باتري گوشي خود ندارند و ممكن است پيش از شارژ كامل، گوشي خود را از آداپتور برق جدا كنند و ادامه فرآيند را به ساعاتي ديگر موكول كنند. در حال حاضر ساختار و روند شارژ گوشي‌هاي هوشمند با تغييراتي روبه‌رو گرديده و ديگر نيازي به انتظار چند ساعته براي شارژ كامل باتري وجود ندارد. در حال حاضر فناوري‌هاي شارژ متفاوتي براي گوشي‌هاي هوشمند وجود دارد و در موضوع ويژه اين هفته به اين مقوله خواهيم پرداخت و پس از بررسي فناوري شارژ گوشي‌هاي هوشمند، به معرفي گوشي‌هايي خواهيم پرداخت كه در مقابل فناوري شارژ سريع عملكرد خوبي از خود نشان داده‌اند.
سريع و سريعتراستفاده از كابل‌هاي USB ۲ و USB ۳ از روش‌هايي است كه در طي چند سال گذشته به كار گرفته شده است و در ظاهر مشكلي هم ندارد. به جز اين كه زمان زيادي طول مي‌كشد تا يك گوشي دوباره به صورت كامل شارژ شود. بيشتر مواقع ما زمان كافي براي زدن طولاني مدت گوشي خود به شارژ نداريم و به همين دليل استفاده از اين روش‌ها ديگر نمي‌تواند پاسخگوي نياز امروزه كاربران باشد. كابل‌هاي USB ۲.۰ قادر به انتقال جريان ۲ آمپري در حالت حداكثري است و اين مسئله سبب مي‌شود تا گوشي‌هايي كه به باتري با ظرفيت بالا مجهز هستند، زمان زيادي براي شارژ كامل طلب كنند. شارژرهاي USB ۲.۰ در حالت استاندارد و در گوشي‌هاي ميان رده بازار، تنها قادر به انتقال جريان ۵۰۰ ميلي آمپري هستند و اين مسئله مي‌تواند به شدت دردسر ساز شود. فناوري USB ۳.۰ نيز با وجود سرعت بالا در انتقال اطلاعات و همچنين جريان قابل انتقال حداكثر ۵ آمپري با استقبال شركت‌هاي توليد كننده مواجه نگرديد و اين استاندارد فراگير نشد.
به هر صورت اين فناوري مي‌تواند ۲.۵ برابر سريعتر، باتري گوشي شما را شارژ كند و كاهش اين ميزان از زمان مي‌تواند كاربران را بسيار شگفت زده كند. فناوري جديد Type-C كه قرار است در محصولات آينده اندرويدي به صورت يك استاندارد مورد استفاده قرار گيرد، در نسخه ابتدايي خود قادر به انتقال جريان ۳ آمپري با شدت ولتاژ ۵ ولت است كه در نهايت توان ۱۵ واتي از خود منتقل مي‌كند. اما با بهره گيري از فناوري شارژ سريع مي‌توانيد توان ۱۰۰ واتي را در اختيار گيريد كه زمان شارژ باتري را بيش از ۶ برابر سريعتر خواهد كرد تا باتري گوشي هوشمند شما تنها در چند دقيقه كوتاه به طور كامل شارژ شود. برخي از شركت‌هاي توليد كننده از فناوري‌هاي اختصاصي خود براي شارژ سريع استفاده مي‌كنند كه به عنوان مثال مي توان به Oppo اشاره كرد كه باتري شما به سلول‌هاي مختلفي تقسيم مي‌شود و هر سلول به صورت همزمان و جداگانه شارژ خواهند گرديد. در اين بررسي از محصولات شركت‌هاي مختلف استفاده شده كه به فناوري شارژسريع چهار شركت كوالكام، سامسونگ، اينتل و Oppo مجهز هستند و البته شاهد حضور نماينده اپل نيز هستيم. اين در حالي است كه محصولات اپل به فناوري شارژ سريع مجهز نيستند و مقايسه آن‌ها با محصولات مجهز به اين فناوري مي‌تواند به يك مقايسه جالب تبديل شود.
شارژ سريع شركت كوالكامتا چند وقت قبل شركت كوالكام به تكنولوژي شارژ سريع خود با عنوان Quick Charge ۲.۰ مي‌باليد و اين تكنولوژي كه مربوط به خط توليد آخرين مدل چيپست‌هاي شركت كوالكام بود در تلفن‌هاي هوشمند رده بالا هم به كار گرفته شد. به عنوان مثال مي‌توان به گوشي نكسوس ۶ اشاره كرد كه شركت كوالكام از اين گوشي براي تمامي طرح‌هاي تبليغاتي خود براي معرفي تكنولوژي شارژ سريعش استفاده كرد. اما اين تكنولوژي هم با توجه به رقبايي كه براي آن پيدا شد، خيلي سريع وارد مرحله پيشرفت شد و ما در حال حاضر شاهد ارائه فناوري Quick Charge ۳.۰ توسط كوالكام هستيم. بدون شك تكنولوژي شارژ سريع، امكان بسيار سودمندي براي كاربران پر مصرف موبايل به شمار مي‌آيد. كوالكام وعده داده است كه Quick Charge ۳.۰ پيشرفت و بهبود قابل توجهي نسبت به نسخه‌هاي قبلي خود پيدا كرده است. اگر شما به تازگي با عبارت Quick Charge آشنا شده‌ايد و اين نام براي‌تان يك عبارت جديد است بايد گفت كه مشخصه خاص اين فناوري از روي نامش به سادگي قابل درك است. تلفن هوشمند شما با استفاده و دارا بودن اين فناوري بسيار سريعتر از زماني شارژ خواهد شد كه اين تكنولوژي را در ساختار خود ندارد.
به كمك اين فناوري سطوح بالايي از الكتريسيته به باتري دستگاه جريان پيدا مي‌كند تا بهره‌وري شارژ آن را به بالاترين ميزانش برسانند. جديدترين محصولات ساخته شده با بهره‌گيري از اين فناوري، باتري‌هاي خود را با ولتاژ بالاتري شارژ مي‌كنند و در نتيجه نرخ بالاتري از برق از كابل‌هاي دستگاه عبور مي‌كند. با اين همه، هم تلفن هوشمند و هم شارژر بايد با آن ولتاژ و جريان سازگاري داشته باشند. تلفن همراه شما ممكن است كه از جريان ۹ ولت/۲ آمپر پشتيباني كند اما اگر شارژر آن از نوع يك آمپري باشد آنگاه فرآيند شارژ دستگاه طولاني‌تر خواهد شد. به همين ترتيب اتصال يك شارژ ۲ آمپري به دستگاهي كه مي‌تواند صرفا جريان‌هاي ۰.۷۵ آمپري را بپذيرد نيز تاثيري در سرعت شارژ آن نخواهد داشت. از همين رو مي‌توان يك تلفن هوشمند را با استفاده از شارژرهاي جريان بالا با سرعت بالاتري شارژ كرد اما بايد در نظر داشته باشيد محصولات متفرقه لزوما چنين سرعتي را براي‌تان به ارمغان نمي‌آورند. تكنولوژي Quick Charge همچون ديگر فناوري‌هاي ارائه شده از سوي شركت‌هاي ديگر براي بهينه سازي فرآيند انتقال برق در مراحل اوليه شارژ طراحي شده كه به كاربران امكان مي‌دهد دستگاه‌هاي خود را در حالي كه ميزان قابل قبولي از ظرفيت باتري‌شان پر است از شارژر جدا كنند. كوالكام مدعي شده است كه اين فناوري مي‌تواند برخي از دستگاه‌ها را ظرف تنها ۳۵ دقيقه تا ۸۰ درصد شارژ كند اما به ندرت پيش آمده كه اين شركت در مورد زمان لازم براي شارژ كامل دستگاه‌ها حرفي به ميان بياورد چراكه عملكرد فناوري مورد بحث در اين صورت چندان هم قابل توجه نيست. انتقال برق در مراحل انتهايي شارژ باتري به مراتب آرامتر از مراحل اوليه صورت مي‌گيرد و نوع تكنولوژي پشتيباني شونده در دستگاه نيز اثري بر اين موضوع ندارد، با اين همه، سوال اينجاست كه چرا تكنولوژي Quich Charge مي‌تواند ظرفيت پر باتري را در كمترين زماني به ۵۰ درصد يا بيشتر برساند اما همچنان براي پر شدن كامل آن به بيش از يك ساعت نياز است؟ همان گونه كه كوالكام هم ادعا كرده است ممكن است شما ۰ تا ۸۰ درصد شارژ باتري دستگاه خود را در زماني كمتر از ۳۰ دقيقه طي كنيد ولي براي شارژ ۲۰ درصد باقيمانده هم به زماني بالاتر از ۳۰ دقيقه احتياج داشته باشيد و اين ماجرا هنوز در حال بررسي است.
نسخه سوم شارژ سريعكوالكام وعده داده است كه زمان شارژ دستگاه‌هاي پشتيباني كننده از اين فناوري به مراتب بيشتر از مواردي است كه از شارژهاي معمول استفاده مي‌كنيد و در زمان ارائه نسل اوليه از اين فناوري هم اعلام كرده بود كه سرعت شارژ دستگاه‌هاي موبايل را تا ۴۰ درصد افزايش پيدا خواهد كرد. با اين همه، يكي از نكات قابل توجه اين است كه نسخه سوم اين فناوري در قياس با نسخه قبلي‌اش اختلاف چنداني ندارد و اين بار شركت ارائه‌كننده آن، روي بهبود بهره‌وري و مقرون به صرفه بودن تكنولوژي ياد شده تاكيد كرده است. اما اصلي‌ترين قابليتي كه همراه با Quich Charge ۳.۰ به دستگاه‌هاي موبايل مي‌آيد INOV (يا مذاكره هوشمند براي ولتاژ بهينه) نام دارد كه خروجي جريان بهينه‌تر و چرخه شارژ بهتر را براي دستگاه به ارمغان مي‌آورد. در وهله اول لازم است يادآور شويم كه باتري‌هاي مختلف نيازمند ولتاژ شارژ متفاوت هستند. نسخه ۲.۰ اين تكنولوژي از چهار مد مختلف با سطوح برق مختلف پشتيباني مي‌كرد كه عبارتند از ۵ ولت/ ۲ آمپر، ۹ ولت/۲ آمپر، ۱۲ ولت/ ۱.۶۷ آمپر و ۲۰ ولت. اما قابليت INOV تكنولوژي Quich Charge ۳.۰ با دستگاه ارتباط برقرار مي‌كند تا ولتاژ مورد نيازش را از بازه ۳٫۲ و ۲۰ ولت با افزايش‌هاي ۲۰۰ ميلي ولت تقاضا كند و در نتيجه طيف وسيعتري از گزينه‌هاي قابل انتخاب براي ولتاژ را خواهد داشت. مزيت ديگر قابليت INOV اين است كه مي‌تواند به صورت پويا ولتاژ شارژ باتري را در چرخه شارژ تنظيم نمايد. همين كه يك باتري شارژ مي‌شود، به تدريج ميزان جريان دريافتي‌اش هم كمتر خواهد شد و علت اين‌كه ۲۰ درصد باقي مانده باتري ديرتر از مراحل اوليه پر مي‌شود نيز تا حدودي به همين خاطر است. كوالكام اعلام كرده كه تكنولوژي جديد آن به دستگاه‌هاي موبايل امكان مي‌دهد ولتاژ كافي براي رسيدن به جريان شارژ مطلوب را درخواست كنند و درنتيجه بهره‌وري را به بالاترين ميزانش مي‌رساند. اما اين كار از آن جهت مفيد است كه ميزان انرژي اتلاف شده در جريان فرايند شارژ را به حداقل مي‌رساند. تا پيش از اين، برق اضافه‌اي كه براي شارژ باتري مورد استفاده قرار نمي‌گرفت به صورت گرما هدر مي‌رفت و علاوه بر اين‌كه باعث گرم شدن تلفن هوشمند شما مي‌شد، طول عمر باتري را نيز كاهش مي‌داد. حالا كوالكام مدعي شده كه نسخه ۳ اين تكنولوژي ۳۸ درصد نسبت به نسخه قبلي مقرون به صرفه‌تر است و اين يعني انرژي به شكل پايدار ذخيره خواهد شد.
چگونه گوشي سريعا شارژ مي‌شود؟بسياري از فناوري‌هاي شارژ سريع كاركرد يكسان دارند اصل كار آنها هم مبتني بر دريافت برق بيشتر به‌طور ايمن است. براي رسيدن به اين امر از دو روش استفاده مي‌شود. روش اول به اين صورت است كه گوشي‌هايي كه به شارژ سريع مجهزند هميشه تلاش مي‌كنند تا جاي ممكن برق بيشتري دريافت كنند، چه به شارژر مناسب متصل باشند و چه نباشند. اما براي رعايت ايمني هيچ‌گاه بيش از ۲ آمپر از منبع تامين‌كننده انرژي برق نمي‌گيرند. روش دوم هم از اين قرار است كه وقتي گوشي مجهز به شارژ سريع به شارژر معتبر براي اين كار وصل شود، دستگاه شناسايي‌اش مي‌كند و پس از آن قادر به شارژ شدن با توان ۳ آمپر خواهد بود.چيز‌هايي مثل جنس و كيفيت كابل، طول كابل و… از جمله عواملي‌اند كه در سرعت شارژ دستگاه تاثيرگذارند، درنتيجه بايد هنگام خريد به اين موارد توجه كنيد. در مورد نحوه سنجش سرعت شارژرها هم بايد گفت كه در حال حاضر معيار سنجش و بهتر بودن شارژرهاي سريع مثلا به صورت ۶۰ درصد در ۳۰ دقيقه اعلام مي‌شود كه راه خوبي براي نشان دادن سرعت شارژ است، اما براي مقايسه باتري‌هايي با ظرفيت‌هاي مختلف مناسب نيست. معيار بهتر براي اين كار استفاده از واحد ميلي‌آمپرساعت در دقيقه است كه توصيف بهتري از مقدار شارژ ذخيره‌شده باتري در يك دقيقه به ما مي‌دهد. همچنين توجه داشته باشيد كه سرعت شارژ باتري‌ها از ۰ تا ۷۰ درصد بيشتر و پايدارتر از سرعت شارژ آنها از ۹۰ تا ۱۰۰ درصد است؛ دقيقا به همين دليل است كه در تبليغات هميشه سرعت شارژ از ۰ تا دوسوم ابتدايي ذكر مي‌شود. مقايسه براساس ميلي‌آمپرساعت در دقيقه درك ساده‌تري از موضوع به ما مي‌دهد. فرضا اگر گوشي شما باتري با ظرفيت ۳۰۰۰ ميلي‌آمپرساعت داشته باشد و شارژر سريع بتواند آن را در ۳۰ دقيقه ۵۰ درصد شارژ كند، يعني در اين مدت ۱۵۰۰ ميلي‌آمپرساعت شارژ گرفته كه معادل ۵۰ ميلي‌آمپرساعت در دقيقه است.
آيا شارژ سريع به باتري گوشي ما آسيب مي‌رساند؟وقتي به يك نفر مي‌گوييم كه گوشي ما در عرض مدت زمان بسيار كوتاهي شارژ مي‌شود، احتمالا اولين پاسخي كه مي‌شنويم اين است كه اين ويژگي مثبتي نيست زيرا باتري سريعا آسيب ديده و خراب خواهد شد.اما آيا واقعا استفاده از فناوري شارژ سريع به باتري دستگاه ما آسيب وارد مي‌كند؟ اين سوالي است كه پاسخ آن بسيار اهميت دارد، خصوصا با توجه به اين‌كه باتري بيشتر دستگاه‌هاي كنوني قابل تعويض نيستند. مي‌دانيم كه در حالت عادي شارژ آرام‌تر، باتري را سالم‌تر نگه مي‌دارد و هرچه سرعت شارژ بيشتر باشد، گرماي بيشتر توليد مي‌شود و گرما هم دشمن دستگاه‌هاي الكتريكي است. اما هنوز هيچ مدركي دال بر صدمه زدن شارژ سريع به عمر متوسط باتري (كه حدود ۲ سال است) به دست نيامده است. در واقع تا وقتي كه ما از باتري ليتيوم يون در گوشي‌هاي هوشمند خود استفاده مي‌‌كنيم هيچ فرقي ميان شارژرهاي سريع و معمولي از نظر آسيب رساندن به دستگاه وجود ندارد.
كدام گوشيها بهتر شارژ مي‌شوند؟علاوه بر شركت كوالكام، شركت سامسونگ و Oppo هم جزء فعالاني هستند كه به فكر به كارگيري و استفاده از تكنولوژي شارژ سريع افتاده‌اند. اگر به جزئيات تكنولوژي سامسونگ در شارژ سريع گوشي گلكسي اس۶ دقت كنيد، متوجه اين موضوع خواهيد شد كه ولتاژ ۹ ولتي و جريان ۱.۶۷ آمپري آن، مشابه محصول Quick Charge ۲.۰ كوآلكام است. همان تكنولوژي كه در محصول گلكسي نوت۴ سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است. البته سامسونگ نام اين محصول خود را Adaptive Fast Charging گذاشته است.از طرف ديگر، اين طور به نظر مي‌رسد كه شركت اينتل نيز در استفاده از تكنولوژي نسل دوم شارژ سريع كوآلكام موفق عمل كرده است و اين موضوع به دليل موفقيت اين شركت در شارژ سريع گوشي زن‌فون‌۲ ايسوس ZE۵۵۱ML بوده و حتي از استاندارد‌هاي اين شركت نيز بالاتر بوده است. شارژر اين شركت قادر است در ولتاژ ۹ ولتي، ميزان جريان ۲ آمپري را از خود خارج كند كه در اين حالت، حداكثر توان خروجي به ۱۸ وات مي‌رسد. ايسوس با نام‌گذاري جديد اين تكنولوژي، آن را با نام ASUS BoostMaster Technology به كاربران خود معرفي كرده است. اما هم اينك مي‌دانيم كه نام‌ اين محصول، تنها يك اسم تجاري بوده و در اين بخش هيچ تكنولوژي جديدي توليد نگشته است. در نهايت اگر بخواهيم نگاهي به گوشيهاي موجود در بازار كه از تكنولوژي شارژ سريع استفاده مي‌كنند داشته باشيم بايد اول از همه نام گوشي گلكسي اس۶ سامسونگ را ببريم. اين گوشي يكي از برترين گوشي‌ها از نظر سرعت شارژ باتري است. ظرفيت باتري آن ۲۵۵۰ ميلي آمپر ساعت است و مدت زمان شارژ از صفر تا ۱۰۰ آن ۱ ساعت و ۱۸ دقيقه است در حالي كه عمر باتري آن هم در حالت متوسط ۷ ساعت و نيم است. گوشي گلكسي نوت ۴ شركت سامسونگ هم يكي ديگر از برترين گوشيها در اين زمينه است ظرفيت باتري اين گوشي ۳۲۲۰ ميلي آمپر ساعت بوده و از صفر تا ۱۰۰ باتري آن در ۱ ساعت و ۳۵ دقيقه شارژ مي‌شود. به گزارش الف گوشيهاي ديگري مانند Google Nexus ۶، HTC One M۹، LG G۳، One Plus One، Samsung Galaxy S۵ Samsung Galaxy Note ۳، Apple iPhone ۶، Apple iPhone ۶ Plus، Motorola Moto G ۲۰۱۴، Motorola Moto X ۲۰۱۴، Sony Xperia Z۳ Compact و Sony Xperia Z۳ هم عملكرد خوبي در زمان استفاده از اين تكنولوژي شارژ سريع از خود نشان داده‌اند و از ميان اين گوشي‌ها بهترين عملكرد متعلق به Samsung Galaxy S۶ بوده است و ديگر گوشي‌ها پشت سر آن قرار گرفته‌اند. براي اين كه بفهميد آيا دستگاه شما از فناوري شارژ سريع پشتيباني مي‌كند يا خير بايد دنبال نشان Quick Charge روي جعبه دستگاه بگرديد. علاوه بر شارژرهايي كه ممكن است در جعبه تلفن هوشمند شما باشد، از هر شارژر سريع ديگري كه نشان Quick Charge روي آن حك شده باشد يا علامت تاييده UL داشته باشد مي‌توان استفاده كرد.

بازدید : 346
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18


به تازگي نوجواني شارژر جديدي را اختراع كرده است كه با استفاده از آن مي توانيد تنها با چرخاندن دست خود گوشي خود را شارژ كنيد.
اين شارژر جالب كه توسط يك نوجوان ۱۹ ساله به نام مايكل واگا اختراع شده است و HandEnergy نام دارد، اين امكان را براي كاربر فراهم مي كند كه با چرخاندن دست خود، به سادگي گوشي خود را شارژ كند.

پاور بانك شيائومي
چرخاندن دست باعث فعال شدن حسگر ژيروسكوپ و توليد انرژي توسط آن مي شود كه اين انرژي هم مي تواند ذخيره شود و هم مي تواند براي شارژ گوشي فورا مورد استفاده قرار گيرد.
با تكان دادن دست گوشي شما شارژ مي شود!

در سايت Kickstarter نيز استقبال خوبي از اين شارژر منحصر به فرد شده است و در حالي كه انتظار مي رفت ۵۰۰۰۰ يورو كمك مالي براي آن جمع آوري شود، كاربران مشتاق براي استفاده از اين شارژر، ۷۱،۳۳۳ يورو پرداخت كردند.
حالا اين مخترع جوان كه اهل كشور بلاروس است، آمادگي خود را براي ساخت و عرضه اين شارژر مبتكرانه اعلام كرده است.
واگا اذعان كرد كه با هر بار چرخاندن دست، سرعت چرخش روتور حسگر بيشتر مي شود و در نتيجه مي تواند انرژي بيشتري نيز توليد كند. متوسط سرعت روتور حسگر ۵۰۰۰ دور در دقيقه است.
وي در ادامه افزود اين شارژر انرژي جنبشي ايجاد شده از چرخش دست را به انرژي الكتريكي تبديل مي كند و به اين صورت انرژي لازم براي شارژ گوشي فراهم مي كند.
به گفته آقا واگا، طراحي اين شارژر منحصر به فرد يك سال طول كشيده است و وي معتقد است افرادي كه براي مدت طولاني به برق دسترسي ندارند، از اين شارژر استقبال خواهند كرد.
شارژ كامل باتري هاي اين شارژر از ۴۰ دقيقه تا يك ساعت طول مي كشد و چنانچه اين شارژر در حال شاژر يك گوشي نيز باشد، سرعت شارژ باتري هاي آن تا ۳۰ درصد كاهش پيدا مي كند.
آقاي واگا به بيان اين مطلب پرداخته است كه اين شارژر مي تواند در مواقع ضروري براي شارژ گوشي استفاده شود و در عين حال يك منبع انرژي پاك نيز محسوب مي شود.
اين شارژر از ماه مارچ سال ۲۰۱۷ در دسترس خواهد بود و با قيمت ۹۹ يورو عرضه خواهد شد.

بازدید : 222
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

شارژر متفاوت گجت هاي ديجيتالي“شارژر كتري” جديدترين وسيله اي است كه براي شارژ گجت ها وارد بازار شده است. اين وسيله بيشتر به كار افرادي مي آيد كه اوقات فراغت را در كوه و دشت مي گذرانند و دسترسي به برق ندارند به همين علت تنها با استفاده از گرما و حرارت مي توانند گوشي خود را شارژ كنند.


پاوربانك شيائومي

به گزارش باشگاه خبرنگاران، كمبود شارژ گجت هاي ديجيتالي مانند تلفن هوشمند، تبلت و دوربين يكي از معضلاتي است كه هميشه با آن دست و پنجه نرم مي كنيم. گاهي اوقات در بدترين شرايط شارژ گجت به پايان مي رسد و باعث بروز مشكلات بسيار مي شود از اين رو همراه داشتن يك شارژ همراه بسيار مهم است.
اين شارژر به روي كتري يا هر وسيله اي كه بتوان درون آن آب را به جوش آورد متصل مي شود و با استفاده از گرما و بخار آب برق توليد مي كند. اين برق از طريق ورودي USB به گجت شما وارد شده و كمتر از 15 دقيقه آن را شارژ مي كند.
اين دستگاه مي تواند تا 1000 شارژ را بدون مشكل انجام دهد.

بازدید : 219
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

پاور بانك شيائومي شارژ شدن باتري‌ها را باز هم بيشتر كرددر روش كوالكام، تراشه‌ي مركزي و مدارات تواني گوشي، مي‌توانند جرياني بيش از حد متعارف و همين‌طور ولتاژي بيش از حد متعارف از پورت USB دريافت كرده و با تبديل ولتاژ به مقدار مطلوب باتري‌ها كه معمولاً ۴.۲ ولت است، امر شارژ را با سرعتي بالاتر از حد معمول انجام دهند. در شارژ سريع ۴، حداكثر توان الكتريكي كه چيزي جز حاصلضرب ولتاژ و جريان ورودي نيست، باز هم بيشتر شده كه در حقيقت پاسخي است به روش رقباي چيني!
كمپاني Oppo مدت‌ها پيش شارژري عرضه كرد كه ۲۰ وات توان در اختيار گوشي مي‌گذارد و نام اين روش VOOC است. هوآوي هم در تكنولوژي Super Charge خود، حداكثر توان الكتريكي را به ۲۲.۲ وات رسانده است و چه بسا اگر باتري‌ها هم پيشرفت شگرفي داشتند، اكنون ارقامي عجيب به عنوان ركورد گينس ثبت شده بود. شارژ سريع ۳.۰ با توان بالاي خود مي‌تواند برخي گوشي‌ها را تا ۸۰ درصد ظرف مدت ۳۵ دقيقه شارژ كند و اكنون نوبت شارژ شدن در كمتر از ۳۰ و حتي ۲۰ دقيقه است.
كوئيك چارج (تلفظ اصلي شارژ) نسل چهار، مي‌تواند با ولتاژهاي مختلفي به شارژ كردن باتري بپردازد. ولتاژ ۵ ولت با جريان ۴.۷ الي ۵.۶ آمپر و ولتاژ ۹ ولت با جريان ۳ آمپر؛ اشاره‌اي به ۱۲ و ۲۰ ولت نشده است. به اين ترتيب توان شارژ شدن به ۲۸ وات افزايش يافته است. احتمالاً تبديل ولتاژ بالا به ولتاژ ۴.۲ ولتي باتري، كار مشكلي است و گرماي زيادي ايجاد مي‌شود؛ اگر اين مشكل مطرح نبود، ولتاژ مي‌توانست بسيار بالاتر باشد و به اين ترتيب كاربر هزينه‌ي كمتري براي كابل قوي (جريان بالا كابل را داغ و خراب مي‌كند؛ اما ولتاژ بالا، چندان مشكلي ايجاد نمي‌كند) كنار مي‌گذاشت.
كوالكام در شارژ سريع 4.0 از سبك اپو و هوآوي كه استفاده از ولتاژ ۵ ولت است و در مقابل جريان الكتريكي افزايش يافته، استفاده كرده. جالب است بدانيد كه هوآوي در سوپر چارج خود ولتاژ شارژر را به كمتر از ۵ ولت كاهش داده تا نيازي به تبديل ولتاژ و ايجاد گرماي اضافي نباشد.
در شارژ سريع 4.0، ويژگي INOV كه مخفف Intelligent Negotiation of Optimum Voltage است و قبلاً در نسل سوم مطرح شده بود نيز پياده‌سازي شده است. INOV به معني ارتباط هوشمندانه براي انتخاب ولتاژ بهينه است؛ به اين معني كه ولتاژ با توجه به باتري و ميزان شارژ آن و به صورت هوشمندانه انتخاب مي‌شود.
شارژ سريع 4.0 توسط تراشه‌هاي جديدي مثل S830 پشتيباني مي‌شود و البته سازنده‌ي گوشي مي‌تواند از آن استفاده نكند و روش خاص خود را پياده‌سازي كند.

بازدید : 260
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

آيا سرعت شارژ بي‌سيم آيفون‌هاي جديد، مثل شارژ معمولي بالاست؟اخيراً اپل با معرفي آيفون ۸ و ۸ پلاس و آيفون X بار ديگر مقال شارژ بي‌سيم را داغ كرده است و با توجه به گران‌قيمت بودن وسايل جانبي اپل، اين سوال مطرح مي‌شود كه آيا شارژ وايرلس مثل شارژ معمولي سريع است يا خير؟

پاوربانك شيائومي
آيا شارژ بي‌سيم سريع مثل شارژ معمولي سريع است؟اگر به چند سال پيش برگرديم، پاسخ روشن است. شارژ بي‌سيم به اندازه‌ي شارژ معمولي و از طريق سيم و شارژر مرغوب، سريع نيست. اما در حال حاضر شارژ بي‌سيم هم انواع معمولي و انواع سريع دارد و نمي‌توان با قاطعيت گفت كه شارژ بي‌سيم كند و گران‌قيمت است!
سرعت شارژ بي‌سيم به چند عامل مثل شارژري كه استفاده مي‌شود و گوشي‌اي كه به صورت بي‌سيم شارژ مي‌شود و فاكتورهايي مثل فاصله، بستگي دارد كه در ادامه به آن اشاره مي‌كنيم. قبل از هر چيز توجه كنيد كه انواع تكنولوژي شارژ شامل موارد زير است:
شارژ معمولي از طريق كابل: اغلب گوشي‌هاي ارزان‌قيمت و ميان‌رده از اين تكنولوژي ساده و مفيد بهره مي‌برند و هزينه‌ي تمام‌شده نيز پايين است.
شارژ سريع با نام‌هاي Quick Chage و Dash Charge و Turbo Charge و Fast Charge و ... : در اين تكنولوژي به جاي استفاده از ولتاژ و جريان ۵ ولت و ۲ آمپر يا پايين‌تر، از ولتاژ يا جريان بالاتر استفاده مي‌شود و در نتيجه سرعت شارژ شدن باتري بيشتر مي‌شود. استفاده از جريان يا ولتاژ بالا به اين معني است كه شارژر و همين‌طور مدارات و تراشه‌هاي داخل گوشي مي‌بايست پشتيباني لازم را داشته باشند و طبعاً‌ هزينه‌ي تمام‌شده بالاتر خواهد بود.
شارژ بي‌سيم: شارژ بي‌سيم مطالب با استاندارد معروفي مثل Qi صورت مي‌گيرد و سرعت شارژ معمولاً پايين‌تر از شارژ سيمي است.
شارژ بي‌سيم سريع يا Fast Wireless Charging: شارژ سريع به صورت بي‌سيم كه سريع‌تر از شارژ وايرلس معمولي است و طبعاً در برخي گوشي‌ها و شارژرها تكنولوژي آن پياده‌سازي شده و هزينه‌ي بالاتري دارد.
اگر شارژ سريع را با شارژ بي‌سيم سريع مقايسه كنيم، طبعاً سرعت شارژ سريع از طريق سيم و شارژر مرغوب، بالاتر است. اما اگر شارژ بي‌سيم سريع را با شارژ معمولي سيمي قياس كنيم، ممكن است شارژ بي‌سيم سريع بهتر باشد. در حقيقت شارژ بي‌سيم سريع به قدري سريع است كه بتوان آن را جايگزين شارژ معمولي كرد، هر چند هزينه‌ي تمام شده بيشتر مي‌شود و اين تكنولوژي صرفاً در گوشي‌هاي رده‌اول پياده‌سازي شده است.
مزايا و معايب شارژ بي‌سيم سريع يا Fast Wireless Chargingبه مقوله‌ي آيفون ۸ و تكنولوژي شارژ آن برگرديم. در آيفون‌هاي جديد اپل تكنولوژي شارژ سريع را پياده‌سازي كرده وليكن براي شارژ سريع آيفون مي‌بايست كابل لايتنينگ به USB نوع C و همين‌طور شارژر USB C خاصي تهيه كرد. در حقيقت گوشي‌هايي كه تكنولوژي شارژ سريع دارند، شارژر و كابل مرغوب لازمه‌ي بهره‌مندي از اين تكنولوژي مفيد است. همين موضوع در مورد شارژ بي‌سيم نيز مصداق دارد و بايد شارژري با كيفيت بالا تهيه كرد. بنابراين اولين عيب يا در حقيقت ويژگي اين است كه هزينه‌ي تمام‌شده بالاتر خواهد بود.
يكي از اشكالات شارژرهاي بي‌سيم سريع اين است كه به دليل داغي بيشتر، فن كوچكي دارند و كمي سروصدا ايجاد مي‌كنند! اين صداي كم از نظر برخي كاربران قابل‌تحمل نيست و به همين علت به استفاده از تكنولوژي شارژ بي‌سيم سريع در هيچ گوشي‌اي فكر نمي‌كنند و در نتيجه قابليت شارژ بي‌سيم سريع را در گوشي خود غيرفعال مي‌كنند.


و مزيت اساسي شارژ بي‌سيم و شارژ بي‌سيم سريع: زماني كه در تاريكي شب از گوشي استفاده مي‌كنيد، نيازي به روشن كردن لامپ‌ها و اتصال كابل شارژ با دقت و حوصله نيست! كافي است گوشي را روي استند شارژ بي‌سيم رها كنيد و به خواب عميق فرو برويد. سهولت استفاده و دست‌وپاگير نبودن، مزيت اصلي شارژ بي‌سيم نسبت به شارژ معمولي است. البته اگر سرعت شارژ بي‌سيم بسيار پايين باشد و به جاي مدت زماني كوتاه، چند ساعت در انتظار شارژ شدن گوشي باشيد، اين مزيت اساسي از بين مي‌رود.

بازدید : 234
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18


سامسونگ پاوربانك شيائومي به تازگي پتنت جديدي را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاري آمريكا به ثبت رسانده است. فايل ثبت شده مربوط به شارژر وايرلس دوگانه اي است كه قابليت شارژ بيش از يك ديوايس را به صورت همزمان دارد و از دو متد مختلف شارژ مغناطيسي استفاده مي كند. طبق پتنت سامسونگ اين شارژ وايرلس از هر دو شارژ القايي و بسامدي در محصول بهره مي برد. شارژر وايرلس فعلي سامسونگ تنها از شارژ القايي برخودار مي باشد. پد شارژ جديد سامسونگ فاصله دستگاه را از شارژر تشخيص مي دهد و به صورت خودكار از يكي از روش هاي شارژ مغناطيسي مناسب براي شارژ بهره مي گيرد.
سامسونگ و معرفي پد شارژر وايرلس با قابليت هاي ويژه
شارژ مغناطيسي بسامدي متد بسيار پيشرفته تري نسبت به شارژ مغناطيسي القايي است زيرا در حالت القايي، دستگاه نبايد در فاصله اي كمتر از 7 ميلي متر با پد قرار گرفته باشد در حالي كه با شارژر بسامدي نيازي به نزديك بودن ديوايس به شارژر نخواهد بود.
سامسونگ قصد دارد از اين شارژر وايرلس را در ماه فوريه به همراه گوشي گلكسي اس 9 و اس 9 پلاس رونمايي كند.

بازدید : 213
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

پاوربانك شيائومي

امروز قصد داريم تا سري جديد محصولات شركت روموس را خدمت شما كاربران عزيز وب سايت بهين پلاس معرفي نماييم.

اسپيكر بلوتوثي روميواولين دستگاه معرفي شده در اين نمايشگاه توسط شركت روموس اسپيكر بلوتوثي اين شركت با نام تجاري روميو مي باشد كه علاوه بر اتصال دستگاه به تلفن هاي همراه هوشمند شما، امكان پاسخ گويي به تماس ها را هم از طريق همين دستگاه براي شما كاربران فراهم آورده است. به علاوه اين دستگاه به نه رنگ LED مجهز شده است كه مي تواند فضاي مورد نظر شما را به زيبايي روشن مي كند.
romoss_romio
پاوربانك روموس مدل Crystalمحصول ديگر معرفي شده در اين نمايشگاه، پاور بانك crystal ، كه به طور ويژه براي خانم ها طراحي شده است. ابعاد اين پاوربانك به گونه اي است كه به راحتي قبل حمل باشد و حتي كاربران بتوانند آنها را در جيب خوب گذاشته و حمل نمايند. اين پاوربانك از ظرفيت ۳۳۵۰ ميلي آمپري برخوردار مي باشد كه براي گوشي هاي اندرويدي طراحي و عرضه شده اند.
پاور بانك روموس مدل Crystal
پاور بانك هاي سري Spirit روموسپاور بانك ديگر شركت روموس با نام تجاري spirit، كه با ظرفيت ۵ هزار ميلي آمپر به گونه اي طراحي شده كه مورد پسند آقايان قرار گيرد. در كنار اين پاوربانك، پاور بانك spirit 10 نيز با ظرفيت ۱۰ هزار ميلي آمپر و همچنين با طراحي مشابه و با تجهيز به دو پورت USB ، امكان شارژ همزمان دو دستگاه را فراهم آورده است.
پاور بانك روموس مدل spirit

پاوربانك شيائومي
پاور بانك ها با قابليت شارژ لپ تاپپاوربانك ديگري كه معرفي شد با ظرفيت ۱۰ هزار ميلي آمپري خود پورت هاي ورودي و خروجي تايپ C را پشتيباني نموده و مجهز به يك پورت USB3 مي باشد كه مي تواند لپ تاپ را نيز شارژ نمايد. پاور بانك مشابه اين پاوربانك با ظرفيت ۲۰ هزار ميلي آمپر نيز توسط شركت روموس معرفي شده است كه با توان ۶۰ وات خود امكان شارژ Macbook pro را براي كاربران لپ تاپ هاي اپل فراهم آورده است.
پاور بانك روموس با قابليت شارژ لپ تاپ
هدست بلوتوثي روموسشركت روموس از يك هدست بلوتوثي جديد رونمايي نمود كه با طراحي زيبا و جذاب عموما براي كاربران بزرگسال طراحي شده است. اين هدست با مجهز بودن به استاندارد هاي IPX 7 و بلوتوث ۴.۱ به شما اين امكان را مي دهد تا به آساني و بدون نياز به سيم آن را به تلفن همراه خود وصل كنيد.

پاوربانك با قابليت حمل بالاشركت روموس سري جديد پاوربانك هاي خود را كه بسيار كوچك و خوش دست مي باشند به بازار عرضه نموده است. دو پاوربانك با طراحي نسبتا مشابه و با ابعاد متشابه توسط اين كمپاني ارائه شده اند كه يكي از آن ها تنها به يك ورودي مجهز شده است كه جريان خروجي ۲.۱ آمپر را پشتيباني مي نماييد. پاور بانك مشابه اين پاوربانك با ظرفيت ۱۰ هزار ميلي آمپر و با پشتيباني از دو پورت خروجي و بيشترين جريان خروجي از آنها ۲.۴ آمپر مي باشد.
پاور بانك روموس با قابليت حمل بالا
پارو بانك هاي مجهز به كابل micro USB و كابل نوريسري ديگري از پاوربانك هاي شركت روموس كه نياز به حمل كابل شارژ را براي كاربران خود مرتفع نموده است نيز در اين نمايشگاه رونمايي شدند كه مجهز به دو نوع كابل، ميكرو USB و همچنين كابل نوري به منظور شارژ دستگاه هاي اندرويدي و iOS اي ، مي باشند. اين پاوربانك ها با ظرفيت هاي گوناگون در طراحي هاي مشابه ارائه گرديدند.
پاور بانك روموس مجهز به كابل نوري و micro usb
شارژر استيشن روموسآخرين محصول شركت روموس كه قبلا هم در خصوص آن اطلاعاتي به شما كاربران عزيز ارائه شده است شارژر استيشن روموس مي باشد. اين شارژر استيشن قادر است تا تعداد ۸ پاوربانك را در خود جاي دهد. هر يك از اين پاوربانك ها داراي ظرفيت ۱۰ هزار ميلي آمپر مي باشند. اين استيشن با مجهز بودن به هر دو كابل نوري و ميكرو USB به كاربان امكان شارژ دستگاه هاي اندرويدي و iOS اي را مي دهد. از مراكز كاربرد اين استيشن مي توان به رستوران ها، مراكز خريد، هتل ها و ساير اماكن مشابه اشاره نمود كه صاحبان اين كسب و كار ها مي توانند اين پاوربانك ها را به منظور رفع نياز به شارژ دستگاه هاي مشتريان خود، به آنها ارائه دهند.

بازدید : 237
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

گسترش استفاده از پاور بانك شيائومي
پاور بانك يا همان شارژر همراه در زندگي روزمره دنياي امروز از جايگاه ويژه و اجتناب ناپذيري برخوردار مي باشد. با توجه به نقش تلفن هاي همراه هوشمند در زندگي اغلب مردم و اينكه اين دستگاه ها با توجه به امكاناتي كه به كاربران خود ارائه مي دهند، نياز به اين دارند كه هميشه در دسترس كاربران باشند. بنابراين استفاده از يك منبع تغذيه الكتريكي كه قابل حمل و در دسترس باشد مي تواند بسيار مثمر ثمر واقع گردد.از سوي ديگر با توجه به اينكه لپ تاپ ها هم در كنار گوشي هاي هوشمند نقش غير قابل انكاري را ايفا مي كنند، تامين انرژي الكتريكي اين دستگاه ها هم در موارد اضطراري مي تواند بسيار مهم باشد. لذا گونه اي از پاوربانك ها طراحي و توليد گشته اند تا اين نياز كاربران را نيز مرتفع سازند.
استفاده از پاوربانك در ويدئو پروژكشن هابا توجه به گزارش بازار جهاني در خصوص افزايش نياز به پاوربانك ها، ايده هاي استفاده از اين دستگاه ها هم در كنار نرخ رشد تقاضاي اين محصولات، در دستگاه هاي مختلف نيز گسترش مي يابد. به عنوان مثال استفاده از پاوربانك ها به عنوان منبع تغذيه در دستگاه هاي ويدئو پروژكشن يكي از ايده هاي جديدي است كه محدوديت هاي استفاده از اين دستگاه را با استفاده از يك پاوربانك و همچنين يك تبلت قابل لمس مجهز به ويندوز ۱۰ – به منظور حذف نياز به لپ تاپ يا رايانه و همچنين استفاده از كابل كشي ها براي تغذيه الكتريكي را از بين برده است.

نوع طراحي اين دستگاه ها به گونه اي است كه در صورت نياز امكان اتصال به لپ تاپ و يا رايانه و همچنين اتصال به منبع تغذيه الكتريكي را خواهد داشت. در واقع دستگاه متشكل از سه قسمت مي باشد كه هر قسمت براي رفع يكي از نياز هاي نام برده شده تعبيه شده اند و در صورت نياز مي توانند به شكل سنتي نيز قابل استفاده قرار گيرند.

بازدید : 235
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ماشين حساب
بسياري از فرآيندهاي تحليل هاي اقتصادي شامل مجموعه اي از اعداد هستند ؛ براي مثال، قيمت هاي سهام.
ماتريس ها، توابع ماتريسي و جبر ماتريسي بهترن روش ها براي تحليل مجموعه اي از داده ها و روابط بين آن ها است.
در نرم افزار متلب به منظور آناليز و تحليل داده هاي اقتصادي و ايجاد كردن مدل هاي Financial toolbox
اقتصادي به كار مي رود و توابعي براي مدل سازي رياضي و تحليل آماري داده هاي اقتصادي ارائه مي دهد.
با استفاده از اين ابزار مي توان به كارهايي از قبيل بهينه سازي اوراق اقتصادي،تحليل گردش اقتصادي و تراكنش هاي مالي و … پرداخت.
اين ابزار هچنين امكان تخمين زدن ريسك،تحليل ميزان سود دهي و ميزان سرمايه گذاري را به ما مي دهد.
محتويات اين ابزار عبارت اند از:
Data preprocessing
پيش پردازش داده ها
Financial time series
سري زماني اقتصادي
Financial data analytics
تحليلگر داده هاي اقتصادي
Portfolio optimization & asset allocation
بهينه سازي سهام و توزيع دارايي
Credit risk
ريسك اعتبار
Price & analyze financial instruments
قيمت و تحليل ابزارهاي اقتصادي
Stochastic differential equation(SDE) models
مدل هاي معاد ت ديفرانسيل
در ادامه به توضيح برخي از موارد با مي پردازيم.
پيش پردازش داده ها:
نمايش و كيفيت داده پيش از پيشبرد تحليل الزامي است.معمو داده هاي اقتصادي به فرمت هايي غير از فرمت نرمال هستند.داده ها حتما بايد به فرمت نرمال برده شوند.
اين بخش ابزارهايي ارائه مي دهد كه با كمك آن ها مي توان داده ها را براي تحليل،مرتب و تبديل كرد.(مانند فرمت هاي تاريخ و زمان)
سري زماني اقتصادي:
از آناليز سري هاي زماني مي توان براي پيش بيني ثبات بازار،تحليل همبستگي در داده ها،تست كردن فرضيات در مورد ديناميك بازار و مدل سازي براي تحليل هاي بعدي استفاده كرد. به وسيله ي سري زماني مي توان به سري زماني پيشين و فعلي داده ها دسترسي پيدا كرد و آن ها را تحليل كرد.اين برنامه، فصل مشترك مناسبي براي ساختن، مديريت و اداره ي موضوعات سري زماني، از جمله تغيير ماهيت به آرايه هاي عددي متلب و يا برعكس، را بدست آورد.
ساختار موضوعي سري زماني اقتصادي: ابزار سري زماني همواره شامل ۳ بخش است:
desc(description field)
فضاي شرح دادن
freq(frequency indicator)
فضاي شاخص تكرار
dates(date vector)
بردار تاريخ
براي ساخت سري هاي زماني از fints استفاده مي كنيم.توابع مورد نياز به شرح زير هستند:
ascii2fts
ساخت سري زماني از روي فايل اسكي
fts2ascii
نوشتن عناصر سري زماني اقتصادي در فايل اسكي
fts2mat
تبديل كردن به ماتريس
در ادامه اقدامات زير بايد انجام شود:
لود كردن اطلاعات در برنامه ي سري زماني بوسيله ي يك منبع اطلاعات داخلي يا خارجي
انتخاب يك يا چند متغير از ليست متغيرهاي ws متلب
كليك كردن روي create و سپسactive variable
كليك كردن روي create FINTS object براي نمايش نتيجه
زم به ذكر است كه تابع datenum از توابع پر مصرف در اين زمينه است. اين تابع يك آرايه ي عددي ارائه مي دهد و هر نقطه از زمان را به شماره ي روزها ، از صفر تبديل مي كند.
يك مثال ساده:
Screen Shot 2016-06-24 at 12.12.04 PM
خروجي تكه برنامه ي با به شكل زير خواهد بود:
Screen Shot 2016-06-24 at 12.12.30 PM
كشيدن نمودار: توابع زير ابزارهايي پرمصرف براي ترسيم آماري داده هاي اقتصادي هستند:
candle
نمودار شمعداني
pointfig
نمودار نقطه اي
highlow
طرح سري زماني
movavg
نمودار ميانگين هاي متحرك
چون در بخش سري زماني هستيم ، از ابزار highlow استفاده مي كنيم. همچنين از توابع dateaxis براي نگاشتن تاريخ ها روي محور x استفاده مي كنيم.در اين مثال از داده هاي واقعي استفاده كرده ايم.
Screen Shot 2016-06-26 at 9.53.32 PM
نتيجه نمودار زير خواهد بود:
Screen Shot 2016-06-26 at 9.54.32 PM
تحليلگر داده هاي اقتصادي:
ابزار اقتصادي مجموعه اي از ابزارها براي محاسبه ي گردش پول ، تحليل دارايي ، داده هاي اقتصادي نموداري با ارائه ي جدول با استفاده از مدل هاي فناپذير ارائه مي دهد. به ع وه ، ابزارهايي براي تحليل داده و ارائه ي رگرسيون نرمال چند متغيره ، با استفاده يا بدون استفاده از داده هاي ناپيدا ، وجود دارد. برخي توابع مهم كه در اين بخش استفاده مي شوند عبارت اند از:
effrr
نرخ موثر بازگشت پول
elpm
محاسبه ي زمان بازگشت مورد انتظار براي سرمايه ي نرمال
irr
نرخ داخلي بازگشت
mirr
نرخ داخلي بازگشت بهبود يافته
nomrr
نرخ بازگشت جزئي
taxedrr
نرخ بازگشت بعد از ماليات
xirr
نرخ داخلي بازگشت براي سرمايه ي غير دوره اي

بهينه سازي سهام و توزيع دارايي:
از اين ابزار مي توان براي بهينه سازي نسبت هاي سرمايه گذاري استفاده كرد.هدف از بهينه سازي سهام،حداكثر كردن ميزان پول بازگشتي و كاهش ميزان ريسك است. اين ابزار امكان ارائه ي توزيع سرمايه ، توزيع دارايي و ارزيابي ريسك را با ارائه ي ابزارهاي جامع براي بهينه سازي و تحليل فراهم كرد.
يك مثال:
توجه داشته باشيم كه براي استفاده از اين ابزار بايد ابتدا داده ها را لود)load( كنيم. اولين قدم براي استفاده از اين ابزار ، ساختن يك سهام)portfolio( استاندارد و وارد كردن ليست سرمايه ها ، نرخ هاي بدون ريسك و زمان بازگشت سرمايه به آن است.
Screen Shot 2016-06-26 at 9.56.10 PM
براي به وجود آوردن يكي پايه براي مقايسه ، يك سهام ديگر بسازيد و آن را به عنوان سهام اوليه وارد سهام از پيش ساخته شده كنيد. به محض ساخته شدن سهام اوليه ،روش estimatePortMoment ، ميانگين و انحراف معيار اين سهام را محاسبه ، و برمي گرداند.
Screen Shot 2016-06-26 at 9.56.58 PM
تابع portfolioexamples_plot به شما كمك مي كند همه ي داده هاي خود را نمايش
دهيد. در مثال زير ، نمودار توريع سرمايه هاي شخصي بر حسب ميانگين و انحراف معيار
سرمايه ي بازگشتي ترسيم شده است.
Screen Shot 2016-06-26 at 9.57.36 PM
Screen Shot 2016-06-26 at 9.57.50 PM
ريسك اعتبار:
اين مورد، ابزارهاي متنوعي براي مدل سازي و تحليل ريسك فراهم مي كند كه شامل مدل سازي احتمال خارج شدن از اعتبار ، تبديل انتقال احتما ت به آستانه ي كيفيت اعتبار و مدل سازي اعتبار مي شوند.
تخمين احتما ت انتقال: تخمين احتما ت انتقال و مدل سازي آن ها از روي نرخ اعتبارات، با استفاده لز توابع زير امكان پذير است :
transprob
تخمين احتمال انتقال از روي نرخ اعتبارات
Transprobbytotals
تخمين احتمال انتقال از روي نرخ اعتبارات از روي ساختار كلي
transprobgrouptotals
جمع كردن اط عات نرخ هاي اعتبار به دسته هاي كمتر
transprobprep
پيش پردازش داده هاي نرخ اعتبار براي تخمين احتمال انتقال

قيمت و تحليل ابزارهاي اقتصادي:
اين مورد ابزارهايي براي تحليل درآمد ثابت پايه اي و مشتقات آن ارائه مي دهد. ابزارهاي درآمد ثابت ، از تحليل هايي براي قيمت گذاري رسم منحني هاي مدل سازي و تحليل حساسيت براي حكومت ، دولت و شركت ها استفاده مي كند. ابزارهاي مشتق شده ، از روش قيمت گذاري دوجمله اي براي محاسبه ي يك مدل استاندارد بازار و ميزان حساسيت مواردي مثل theta ، lambda و delta استفاده مي كند.
مدل هاي معاد ت ديفرانسيل )SDE(:
يك مدل SDE نوعي معادله ي ديفرانسيل است كه در آن يك يا چند متغير تصادفي هستند و در نتيجه ، خود يك فرآيند تصادفي است.از اين معاد ت معمو براي مدل سازي پديده هايي نظير با و پايين رفتن قيمت سهام و نرخ سود استفاده مي شود. با استفاده از SDE مي توان براي حدس راه حل براي مشك تي پرداخت ك تحليل آن ها به روش هاي سنتي پيچيده و زمان بر است.
نكاتي در مورد تجسم جريان هاي مالي)visualization(:
بدون شك بررسي جريان هاي مالي يكي از مهم ترين بخش هاي يك ابزار اقتصادي مي باشد. مهم ترين تابعي كه در اين بخش وجود دارد ، تابع cf( cfplot مخفف كلمه ي cash flow) مي باشد.
Cfplot(CFlowDates,CFlowAmounts)
رسم براي يك جريان مالي مشخص دياگرام
cfplot(___,name,value)
رسم دياگرام براي جريان مالي مشخص با برچسب هاي “نام” و “ارزش”
h= cfplot(___,name,,value)
برگرداندن رفتار ابزارهاي خطي بكار رفته در دياگرام
[h,axes_handle]=cfplot(___,name,value)
برگرداندن رفتار ابزارهاي خطي بكار رفته در دياگرام با برچسب هاي “نام” و “ارزش”

چند مثال:
cfAmounts و cfDates را با استفاده از تابع cfamounts تعريف مي كنيم.
Screen Shot 2016-06-26 at 10.03.20 PM
(NaN نشان دهنده ي not a number است.) حال مي خواهيم همه ي جريان هاي اقتصادي را روي يك نمودار رسم كنيم و محورها را برچسب گذاري كنيم.
Screen Shot 2016-06-26 at 10.04.10 PM

تعداد صفحات : 3

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 86
  • بازدید سال : 133
  • بازدید کلی : 13356
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه